Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-li publicitat relacionada amb les seves preferències mitjançant l'anàlisi dels seus hàbits de navegació. Si continúa navegant, considerem que accepta el seu ús. Pot canviar la configuració o obtenir més informació fent click 'aquí'.

Català Castellano English

COMPETICIONS:: El més important en una competició és el que aprens durant la preparació

El món de la competició és molt interessant des del punt de vista educatiu. Els motius són diversos, però potser hi ha dos punts que cal resaltar:

  • Durant el temps de preparació es viuen diferents etapes: el repte, el desenvolupament, assoliment dels objectius i la definició de l'estratègia.
  • El dia de l'esdeveniment pots conèixer altres propostes i veure com resoldre el mateix projecte des de diferents punts de vista.

Existeixen moltes competicions de robòtica, obertes i d'altres patrocinades per marques comercials. Una competició oberta és aquella en que els participants construeixen els seus robots seguint la filosofia MAKER, amb materials diversos i dissenys propis. Normalment el reconeixement en aquestes competicions es fa a la originalitat i al bon aprofitament de recursos i plataformes obertes. Una competició organitzada per una marca comercial té per objectiu promocionar els seus productes i només hi poden participar amb materials exclusius de la pròpia marca.

Al final, és indiferent si la competició és una o altre. La part divertida és dissenyar, construir i programar el robot. Els conceptes del disseny seran els mateixos per totes les ocasions.

Categories
Existeixen moltes categories diferents i cada marca comercial així com cada organitzador convoca l'objectiu de la competició. No obstant, existeixen 4 categories bàsiques que són molt comunes:

MiniSUMO

Es tracta d'una lluita entre robots dividida en tres combats. Guanya l'últim robot en sortir del camp de combat (tatami). En termes generals les característiques mecàniques del robot són similars entre rivals, però l'enginy, l'imaginació i l'estratègia juguen un factor molt important... (+ seguir llegint)

Seguidor de línia

Bàsicament és un robot que ha de seguir un camí marcat el més ràpid possible i sense sortir-se. (+ seguir llegint)

Laberint

Aquesta categoria és menys típica però igual d'interessant. Consisteix en situar objectes que dificulten el pas del robot, el qual ha de trobar la sortida sense topar amb les parets...(+ seguir llegint)

Classificador

Aquesta categoria és molt comuna en robots amb manipuladors, es tracta de donar-li una utilitat al robot com a eina de reciclatge ... (+ seguir llegint)

Competicions Oficials
A continuacia us deixem uns enllaços perque doneu una ullada a les jornades més conegudes: