RobotAcademy.catCatalà | Español | English
- Sistema Educatiu Reglat (website): Recursos i Suport per la Formació de ESO i Batxillerat. Benvinguts al sXIX.
- Mrs. Robotein (sobre mi)

1. Projecte REI3.0

REI3.0: Robot, Esser Intel·ligible versió 3.0

Com entrenar a un robot? Com ensenyar a pensar a un robot?

La diferència entre els humans i les màquines només és una qüestió de hardware?
Totes les Nostres formes d'aprenentatge estan vinculades a uns estímuls i sensacions. D'aquesta manera és com som capaces de combinar conceptes abstractes amb la Realitat.

  • Com descriuries què és vermell a una persona sense capacitat de visió?
  • Com descriurues què és dolç o amarg a algú que careix de sentit del gust?
  • Com descriuries què és la tristesa a algú que no té capacitat de sentir ni empatitzar?
  • Com descriuries què és una carícia o què és rugós a algú que no té sentit del tacte?

Actualment sabem que la forma d'aprendre de cada individu depèn de les característiques del propi individu, que alhora ens limiten o afegeixen una dificultat extra per assolir un aprenentatge. Doncs hi ha persones que aprenen millor amb entrades d'informació sonores, altres són més visuals, altres prefereixen la manipulació, altres la repetició, altres més autònomes i d'altres més dependents. El que un individu aprèn amb 2 exercicis, un altre en pot necessitar més pràctica o inclús exercicis diferents per aprendre el mateix concepte.

Durant ans, la comunitat científica ha buscat la manera de dotar als robots de les capacitats humanes intentant buscar la imitació de la vida humana a través de medis mecanics.
La meva proposta dista lluny d'aquest camí.

La meva investigació es basa en entendre com una màquina podria interectuar en un "món humà" i aprendre, inspirat en els sistemes educatius de qualitat.
El professorat dissenya i adapta les activitats d'aprenentatge per a cada grup d'alumnes, amb unes capacitats i característiques concretes per cada edat i segons el seu perfil. El meu projecte ho enfoca amb els mateixos criteris però on els alumnes són robots, màquines.

La Robòtica té per finalitat desenvolupar màquines "intel·ligents" que serveixin als humans i això és apllicable a qualsevol àrea però sobretot en Medicina i Serveis. En totes les conferències, fires i jornades tècniques que hi he participat fins al moment la Robòtica es troba en un punt d'inflexió.
El Hardware ja està molt avançat i fins que no surgeixin nous materials com ara els nanotubs de carboni no hi ha masses noves línies de treball, en general l'enginyeria actual treballa per fer el que ja existeix més eficient energèticament parlant.

Tots comparteixen la idea en que fins que no hi hagi un pas endavant en la Intel·ligència Artificial el hardware continuarà estant limitat. Moltes empreses estan invertint molts de milers en aquestes línies d'investigació amb l'objectiu de ser les primeres del mercat a oferir opcions globals. Per què? Pel mateix de sempre, els diners.

La Robòtica és un dels pocs sectors que any rere any creix i multiplica els seus beneficis, sense cap pèrdua a pesar dels mils que són invertits en investigació.

Un robot o una màquina que no pugui ineteractuar amb l'entorn només és un "trasto"!

Amb aquest objectiu vaig decidir iniciar una recerca privada en el que pretenc no és més que construir un ésser artificial intel·ligible. Si podem traçar unes pautes inicials en els aprenentatges de les màquines després serà un entrenador qui els "entreni" en aquelles capacitats que han d'adquirir per desenvolupar la tasca concreta.

Següent >>


Tots els drets reservats, Barcelona de 2021.